Regulamin organizacji pracy szkoły od dnia 27.01.2022 r. do 27.02.2022 r. w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły.
- 26.01.2022 16:47
Podstawy prawne wprowadzenia kształcenia w formie zdalnej.
Podstawy prawne do wprowadzenia zdalnego nauczania:
1) Rozporządzenie MEiN z dnia 26 stycznia 2022r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem , przeciwdziałaniem zwalczaniem COVID-19 .
2) Rozporządzenie MEiN z dnia 14 grudnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2021 r. poz. 2301).
3) Rozporządzenie MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w bezpieczeństwa i higieny
w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1166 ze zm. w 2020 r. poz. 1386).
Podstawy prawne wprowadzenia kształcenia w formie zdalnej.
Podstawy prawne do wprowadzenia zdalnego nauczania:
1) Rozporządzenie MEiN z dnia 26 stycznia 2022r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem , przeciwdziałaniem zwalczaniem COVID-19 .
2) Rozporządzenie MEiN z dnia 14 grudnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2021 r. poz. 2301).
3) Rozporządzenie MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w bezpieczeństwa i higieny
w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1166 ze zm. w 2020 r. poz. 1386).Zarządzenie dyrektora o wprowadzeniu zdalnego nauczania
ZARZĄDZENIE Nr 28 2021/2022
Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 im.majora Henryka Sucharskiego w Świnoujściu
z dnia 26 stycznia 2022 r.
w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły
od dnia 27.01.2022 r. do 27.02.2022 r.Na podstawie Rozporządzenie MEiN z dnia 26 stycznia 2022 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Zarządza się, co następuje:
§ 1. Wprowadzam od dnia 27.01.2022 r. do 27.02.2022 r. czasowe ograniczenie funkcjonowania szkoły.
§ 2. Organizacja pracy szkoły przedstawia się następująco:
od dnia 27.01.2022 r. do 27.02.2022 r. w klasach V -VIII będzie prowadzone zdalne nauczanie za pomocą Microsoft Teams zaś w klasach I-IV zajęcia odbywać się będą stacjonarnie na terenie szkoły.
§ 3. Zobowiązuję nauczycieli uczących w klasach V – VIII do przeanalizowania programu nauczania i ewentualnej modyfikacji w sposób umożliwiający realizację w zdalnym nauczaniu. Opracowanie pisemne proponowanych zmian należy przedstawić do dyrektora szkoły. Sugeruję, by treści najłatwiejsze i możliwe do opanowania przez uczniów w formie zdalnej nauki były uwzględniane w pierwszej kolejności. Opracowania należy przesyłać na adres: sekretariat@sp2.swi.pl w terminie do 28.01.2022r.
§ 4. Zobowiązuję nauczycieli uczących klasy V- VIII do opracowania tygodniowego zakresu treści kształcenia z zajęć wynikających z ramowych planów nauczania do realizowania w oddziale uwzględniając w szczególności:
- równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
- możliwości psychofizyczne uczniów do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
- łączenia przemiennie kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
§ 5. Na okres zdalnego nauczania polecam nauczycielom wprowadzenie zmian w przedmiotowym systemie oceniania (wymaganiach edukacyjnych) w zakresie:
- wskazanie form pracy ucznia podlegających ocenianiu w pracy zdalnej;
- sposobu komunikowania uczniom i rodzicom informacji o osiągnięciach dzieci;
- sposobu potwierdzania obecności uczniów na zajęciach zdalnego nauczania;
Wprowadzone zapisy mają być zgodne z regulacjami określonymi w Statucie Szkoły.
§ 6. Zobowiązuje wychowawców klas V - VIII do przekazania rodzicom i uczniom „Regulaminu organizacji pracy szkoły w systemie czasowego ograniczenia od dnia 27.01.2022 r. do 27.02.2022 r.”, który stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 7. Zobowiązuje nauczycieli uczących w klasach V - VIII do sprawdzania i zaznaczania obecności uczniów podczas zdalnego nauczania w e- dzienniku oraz wpisywania tematów zajęć, zadań domowych i planowane sprawdziany.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania tj. z dniem 26.01.2022r.
Dyrektor
Anita Smolij
Regulamin pracy szkoły w okresie wprowadzenia czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły.
Załącznik 1
do Zarządzenia Dyrektora Nr 28 2021/ 2022
z dnia 26.01.2022 r.
Regulamin organizacji pracy szkoły od dnia 27.01.2022 r. do 27.02.2022 r.
w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły.Postanowienia ogólne
§ 1.1. Regulamin organizacji pracy w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły określa formy i sposób realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w Szkole Podstawowej nr 2 im. majora Henryka Sucharskiego w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania ze względu na zwiększone ryzyko zagrożenia uczniów i pracowników zakażeniem Covid-19.
2. Czasowe ograniczenie funkcjonowania szkoły zostało podjęte przez Dyrektora na podstawie Rozporządzenie MEiN z dnia 26 stycznia 2022 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
3. Czas ograniczenia funkcjonowania szkoły od 27.01.2022r. do 27.02.2022r. w przypadku ustąpienia zagrożenia zdrowia uczniów i pracowników zarządzenie Dyrektora z dnia 26.01.2022 r. traci moc.
4. Regulamin obowiązuje całą społeczność szkolną i wszystkich pracowników zatrudnionych w Szkole Podstawowej nr 2 w Świnoujściu.
5. Za organizację realizacji zadań szkoły, w tym zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań, w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły odpowiada Dyrektor szkoły.
§ 2. 1. Zasady organizacji pracy szkoły.
2. W okresie od 27.01.2022 r. do 27.02.2022 r. organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego wygląda następująco:
- uczniowie klas I- IV odbywają zajęcia w formie stacjonarnej
2) uczniowie klas V- VIII odbywają zajęcia w formie zdalnej za pomocą Microsoft Teams;
3) nauczyciele uczący w klasach V-VIII zajęcia w systemie zdalnym prowadzą na terenie szkoły;
4) w odniesieniu do uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek: 1) zorganizować zajęcia w szkole lub 2) umożliwić uczniowi realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły;
5) zajęcia specjalistyczne dla klas V – VIII realizowane są zgodnie z planem z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. W przypadku gdy zawieszone zajęcia nie mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość dyrektor szkoły ustala inny sposób realizacji tych zajęć;
6) biblioteka szkolna pracuje w godzinach ustalonych na dzień 1 września 2021r.;
7) uczniów i pracowników szkoły przebywających na terenie placówki obowiązuje reżim sanitarny i obowiązek przestrzegania wdrożonych procedur bezpieczeństwa;
8) potrzebę konsultacji z nauczycielem dopuszcza się wyłącznie w formie zdalnej – dotyczy uczniów klas V– VIII.
§ 3.1. Nauczanie zdalne i zasady jego prowadzenia obowiązują uczniów klas V – VIII.
2. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły wprowadza się formę kształcenia na odległość.
3. Podstawową platformą komunikacyjną nauczycieli z uczniami i rodzicami jest e-dziennik i Microsoft 365 – Teams.
- Lekcje odbywają się zdalnie przez Ms Teams według planu i każda trwa 30 minut, pozostałe 15 minut nauczyciel przeznacza na indywidualne konsultacje z dziećmi jeżeli tego potrzebują.
- Na platformie edukacyjnej założone są indywidualne konta uczniów.
- Z platformy internetowej korzystają uczniowie i nauczyciele.
- Nauczyciele na w/w platformie mogą:
- prowadzić lekcje online (lekcja nie może trwać krócej niż 30 minut);
- zamieszczać i wykorzystywać nagrania z przygotowanymi materiałami edukacyjnymi, nagraną lekcją;
- zamieszczać i wykorzystywać prezentacje;
- zamieszczać i wykorzystywać linki do innych stron internetowych z materiałami edukacyjnymi;
- zamieszczać i wykorzystywać zadania, ćwiczenia, karty pracy do wykonania dla ucznia.
8. Do zajęć prowadzonych przez nauczyciela bezpośrednio z uczniami z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zalicza się:
- prowadzenie zajęć online;
- prowadzenie korespondencji mailowej lub za pośrednictwem innych dostępnych form komunikowania się na odległość;
9. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela i ucznia, która może odbywać się z użyciem monitorów ekranowych, ale także bez ich użycia – w formie ustalonej przez dyrektora szkoły w porozumieniu
z nauczycielami danej szkoły i po poinformowaniu rodziców dziecka (ucznia) o sposobie realizacji zajęć.10. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności:
- z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicami, w formach określonych
w pkt 8; - przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dającym podstawę do oceny pracy ucznia;
- przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez ucznia w domu.
11. Rodzice uczniów ,którzy nie posiadają odpowiedniego sprzętu do zdalnej nauki mają prawo wystąpić do dyrektora szkoły o jego użyczenie na zasadach określonych przez Prezydenta Miasta Świnoujście. Dyrektor szkoły użycza sprzęt na podstawie umowy użyczenia.
§ 4.1. Formy współpracy dyrektora z nauczycielami i koordynowanie przez niego współpracy z uczniami i rodzicami.
2. Współpracę nauczycieli z uczniami i rodzicami koordynuje Dyrektor szkoły.
3. Problemy zgłaszane nauczycielom przez uczniów i rodziców w trybie pilnym mają być przekazywane Dyrektorowi szkoły.
4. Nauczyciel zobowiązany jest do regularnego odczytywania wiadomości wysyłanych przez Dyrektora poprzez e-dziennik, pocztę służbową, w razie potrzeby bezzwłocznego udzielenia odpowiedzi na informacje.
5. Nauczyciel prowadzący lekcje czuwa nad prawidłową dostępnością uczniów do zamieszczanych przez nauczycieli materiałów i utrzymuje stały kontakt z uczniami i rodzicami ze swojej klasy. O każdym zgłaszanym przez rodziców i uczniów problemie powinien bezzwłocznie zawiadomić Dyrektora szkoły.
§ 5.1. Zasady ustalania tygodniowego zakresu treści nauczania w klasach I – VIII.
2. Dobór treści kształcenia należy dokonywać do ustalonego tygodniowego rozkładu lekcji w klasie oraz z uwzględnieniem przedłożonych przez nauczycieli zmian w programach nauczania.
3. Nauczyciel planując treści nauczania jest obowiązany uwzględnić możliwości psychofizyczne uczniów w podejmowaniu wysiłku, warunki rodzinne dziecka, zróżnicowanie zajęć w danym dniu, łączenie naprzemienne kształcenia z użyciem monitorów i bez ich użycia, ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
4. Zakres dobranych treści e-lekcji ma uwzględniać czas jej trwania – 30 minut.
5. Terminy wykonania zadań nie mogą być zbyt krótkie. Wiadomości
i zadania od jednego nauczyciela (z jednego przedmiotu) powinny być przekazywane
z zachowaniem równomiernego obciążenia ucznia w korelacji z innymi otrzymywanymi zadaniami z pozostałych przedmiotów. (Zadania domowe umieszczamy w e-dzienniku.)6. Zaleca się, aby instrukcje dla uczniów były proste i jasne, nieprzeładowane treściami nieistotnymi.
7. W komunikacji należy pamiętać o zachowaniu właściwego dystansu w relacjach uczeń-nauczyciel. Prowadzona korespondencja może stanowić część dokumentacji przebiegu nauczania.
§ 6.1. Ocenianie uczniów w nauczaniu na odległość
2. Ocenianie bieżące polega na wystawieniu oceny zgodnie z przyjętą skalą stopni w szkole, z uwzględnieniem w szczególności: co uczeń zrobił dobrze, co wymaga poprawy, a także wysiłku wkładanego w wykonanie zadania przez ucznia za:
- odpowiedzi ustne w czasie zajęć on-line;
- wypowiedzi uczniów w czasie wideokonferencji/webinariów i innych form komunikowania się on-line;
- wykonanych w domu zadań zleconych przez nauczyciela, przesłanych mailem lub inną drogą elektroniczną, np. w formie projektu, prezentacji, plakatu, karty pracy;
- testy on-line udostępnione na wybranej platformie.
3. Prace wykonywane przez uczniów dostosowane są do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
4. Liczba zadanych prac zależy od nauczyciela przedmiotu, mając jednak na uwadze wyeliminowanie nadmiernego obciążenia i zachowanie odpowiednich warunków higieny.
5. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu.
6. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób.
7. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia.
8. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły przy ustalaniu oceny zachowania ucznia bierze się pod uwagę jego aktywność w nauczaniu zdalnym.
9. Podczas zdalnego nauczania obowiązują takie same zasady jak podczas lekcji tradycyjnych.
10. Oceniając zachowanie uczniów bierzemy pod uwagę min.
- kulturę osobistą,
- kulturę języka,
- szacunek dla innych osób,
- zachowanie norm etycznych,
- dbałość o swoje bezpieczeństwo i zdrowie.
- systematyczność i sumienność wywiązywania się z obowiązku szkolnego w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych – przy czym poprzez potwierdzenie spełnienia obowiązku szkolnego rozumie się w tym przypadku logowanie się na kontach wskazanych przez nauczyciela lub dyrektora oraz wymianę z nauczycielem informacji dotyczących sposobu wykonywania zadań zleconych przez nauczyciela,
- uczciwość w wykonywaniu zadań zleconych przez nauczyciela; (w szczególności nie jest dopuszczalne kopiowanie prac lub ich niesamodzielne wykonanie przez ucznia),
- aktywność na zajęciach realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
11. Rodzice oraz uczniowie będą informowani o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
12. Uczniowie dodatkowo otrzymują informację zwrotną o postępach w nauce oraz ocenach na bieżąco w czasie zajęć on-line.
§ 7.1. Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania
2. Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania odbywa poprzez systematyczne rejestrowanie odbytych zajęć w dzienniku elektronicznym.
3. Odnotowywanie frekwencji uczniów odbywa się na podstawie aktywności i wpisuje się w dzienniku elektronicznym.
§ 8.1. Współpraca z rodzicami i formy wsparcia rodziców.
2. Rodzic dziecka ma obowiązek stałego kontaktu z nauczycielem
w razie pojawiających się trudności w nauce lub innych przyczyn nieaktywności ucznia
w procesie dydaktycznym (brak logowania, brak aktywności w odrabianiu zadań domowych, brak odpowiedzi na maile nauczycieli, itp.).3. Rodzice uczniów klas V - VIII czuwają nad prawidłową pracą dziecka w domu
i terminami przesyłania nauczycielowi wykonanych zadań w czasie wskazanym przez nauczyciela.4. Rodzice uczniów klas V-VIII są w kontakcie z nauczycielami i wychowawcami. Sprawdzają dzieciom treści i zadania przekazywane przez nauczyciela, wspomagają
w utrwalaniu wiedzy, pozyskiwaniu nowych wiadomości z wykorzystaniem proponowanych przez nauczyciela pomocy i źródeł, sprawdzają czy wykonane przez dziecko zadania zostały wysłane na wskazany adres komunikacji elektronicznej nauczycielom.5. Nauczyciel informuje uczniów i rodziców o postępach ucznia w nauce oraz uzyskanych przez niego ocenach w dzienniku elektronicznym.
6. Nauczyciele dostosowują wymagania do potrzeb uczniów objętych w roku szkolnym 2021/2022 pomocą pedagogiczno–psychologiczną, zgodnie z zaleceniami poradni pp.
7. Rodzice wspomagają swoje dzieci w nauce zdalnej przez czuwanie nad prawidłowością odrabiania prac domowych, wykonywania zadań przez dzieci, kontakty z nauczycielami.
§ 9.1. Postanowienia końcowe
2. Dyrektor szkoły przekazuje dokument nauczycielom, rodzicom i uczniom szkoły w celu zapoznania się i przestrzegania.
3. Obowiązuje całkowity zakaz nagrywania zajęć lekcyjnych, konsultacji i spotkań prowadzonych w ramach kształcenia online.
4. W czasie prowadzenia lekcji zdalnych rekomendowane jest włączenie kamerek przez uczniów.
5. Zobowiązuje się uczestników zdalnego nauczania do przestrzegania etykiety językowej
i zachowanie kultury w komunikacji z nauczycielami.6. Wszelkie uwagi, wnioski o organizacji i przebiegu zdalnego nauczania kierować należy
z zachowaniem drogi służbowej.7. W sprawach administracyjnych (wydawanie zaświadczeń, legitymacji, użyczenie sprzętu komputerowego, itp.) należy kontaktować się elektronicznie z sekretariatem szkoły.
adres do kontaktu: sekretariat@sp2.swi.plDyrektor
Anita Smolij
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły