• Zabawy logopedyczne
      • Zabawy logopedyczne

      • 03.04.2020 10:52
      • Poustawiaj w kuchni różne przedmioty, takie, które mogą wydawać jakiś dźwięk. Może to być pokrywka od garnka, kubek plastykowy, szklanka, sztućce, papier itp. „pograj” na nich przez chwilę, następnie odwróć się i spróbuj zgadnąć na czym gra mama. Zapisz sobie ile zrobiłeś błędów. Oczywiście zrób zmianę i niech mama się zastanowi co słyszy. Jak rozpoznasz wszystkie to  utrudnij zadanie i zagraj na dwóch naraz lub na kilku po kolei i zgadnijcie które po kolei i jakie dźwięki. Na koniec możesz zrobić orkiestrę i zagrać dwa razy w stół, raz w kubek dwa razy w stół, raz w kubek , dwa razy w garnek itd.
        1. Poproś mamę, aby powiedziała jakieś słowo, następnie po chwili zastanowienia wymyśl słowo zaczynające się na końcową głoskę , tak na zmianę zaczynajcie tworzyć nowe słowo np.  mamaaparat – tornisterrobakiilustracjeEskimos stołek  itd.
        2. A teraz kilka ćwiczeń : połóż całe ręce na stole, zamknij oczy  i poproś mamę, aby dotknęła Twojego palca z lewej lub prawej ręki, gdy poczujesz to podnieś go. Gdy opanujesz to zadanie, postaraj się, aby mama również spróbowała tego zadania. Teraz dotknij dwa naraz , potem trzy naraz. Możesz dotykać równocześnie dwa z obu rąk , dwa z jednej lub jeden z lewej i dwa z prawej
        3. Podziel sobie sprzęty z domu na kategorie : np. meble, naczynia, żywność, słodycze, kuchenne, łazienkowe, papierowe, metalowe, szklane itp.  Teraz zrób zawody, kto najszybciej wymówi kategorię, gdy podasz słowo np. stół – meble     kot – zwierzę,   gołąb – ptak   Nie można się za długo zastanawiać   . Kto nie poda od razu odpada z gry
        4. Połóż się teraz spokojnie, zamknij oczy  i zanotuj w myślach jakie dźwięki dobiegają z mieszkania, jakie spoza domu np. z korytarza, z podwórka
        5. podziel dźwięki z otoczenia na głośne i ciche
        6. Rozejrzyj się w mieszkaniu i zastanów się co stoi na ..., co wisi nad,... co jest za..., co jest przed... , co jest na lewo od… co jest na prawo od ...co jest pod   Poproś mamę aby zmieniła jedną rzecz w mieszkaniu, pod Twoją nieobecność, teraz rozglądnij się jeszcze raz i powiedz mamie co zmieniła, sprawdź czy dobrze mówisz ?
        7. Poproś kogoś z otoczenia, aby schował jakiś  przedmiot, położył go w takim miejscu, ale nie ukrył . Twoim zadaniem jest go znaleźć bez otwierania szuflad, szaf i itp. Na przykład połóż go na ziemi, powieś na lampie. Zmierz czas w jakim znajdziesz ten przedmiot. Pamiętaj aby nie był on zakryty.
        8. Poproś kogoś, aby powiedział wymyślone zdanie np. Kot pije. Następnie postaraj się dokończyć to zdanie : Kot pije z miski. Jest świetne ćwiczenie pamięci słuchowej oraz rozwijania słownictwa.
        9. Na podstawie ułożonych klocków wymyśl taką samą ilość wyrazów w zdaniu. Oczywiście zaczynaj od dwóch, trzech klocków, aby potem zwiększać długość wyrazów. Gdy zobaczysz ułożone przez dorosłego dwa klocki powiesz np. Mama gotuje. Gdy zobaczysz trzy klocki powiesz np. Tata robi porządek. Wymyślaj podobne zdania.
        10. Pobaw się w rymy: do podanego słowa dodaj słowo rymujące się . Możesz wymyślać słowa istniejące, ale też powymyślaj takie które nie istnieją. Na przykład do słowa „stół” dobierz  słowo „ muł”   ale możesz też słowo „paruł” lub inne którego nie ma w słowniku

        Miłej zabawy Logopeda

      • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 2 Im. Majora Henryka Sucharskiego w Świnoujściu
      • Tel./Fax: 091-321 52 32 kom.727712558
      • 72-602 Świnoujście ul. Białoruska 2 Poland
      • pedagogszkolanr2@gmail.com kom. 727 797 161
  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • liczba odwiedzin: 9653