• Procedura zapewnienia bezpieczeństwa podczas konsultacji
      • Procedura zapewnienia bezpieczeństwa podczas konsultacji

      • 28.05.2020 12:56
      • Załącznik nr 2

        do Zarządzenia Dyrektora nr 26/2019/2020

        z dnia 19.05.2020 r.

        w Szkole Podstawowej nr 2
        w Świnoujściu

         

        Procedura zapewnienia bezpieczeństwa podczas konsultacji

        w Szkole Podstawowej nr 2 im. Majora Henryka Sucharskiego
        w Świnoujściu

        w związku z wystąpieniem COVID – 19

         

        Procedura powstała ze względu na możliwość prowadzenia dobrowolnych konsultacji dla uczniów w szkołach, przy uwzględnieniu wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji Narodowej.

         

        Cel procedury:

        1. Zapewnienie bezpośredniej i stałej opieki oraz bezpieczeństwa uczniom podczas ich pobytu w szkole.
        2. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom szkoły.
        3. Wdrażanie zasad postępowania w sytuacji zagrożenia epidemicznego.
        4. Zwiększenie kontroli nad osobami wchodzącymi na teren szkoły.
      • Uczestnicy postępowania:

        1. Procedury dotyczą nauczycieli, pracowników obsługi, dzieci i rodziców Szkoły Podstawowej nr 2 im. Majora Henryka Sucharskiego w Świnoujściu.
        2. Wszyscy pracownicy szkoły oraz rodzice uczniów uczęszczający do Szkoły Podstawowej nr 2 im. Majora Henryka Sucharskiego w Świnoujściu zobowiązani są do zapoznania
          i bezwzględnego przestrzegania procedur obowiązujących w szkole.

        § 1

        Postanowienia ogólne

        1. Od 1 czerwca 2020 r. z konsultacji na terenie szkoły mają możliwość skorzystania uczniowie szkoły. Konsultacje obejmą wszystkie przedmioty.
        2. Konsultacje mogą być indywidualne lub grupowe. Harmonogram konsultacji
          z poszczególnych przedmiotów ustalany jest z uwzględnieniem możliwości organizacyjnych i kadrowych szkoły.
        3. Celem konsultacji jest stworzenie uczniom możliwości wyjaśnienia trudnych kwestii, usystematyzowania materiału, rozmowy z nauczycielem, a także poprawy ocen na potrzeby klasyfikacji końcoworocznej.
        4. Konsultacje mają charakter dobrowolny, a uczestnictwo w nich zależy od decyzji rodziców.
        5. Z zajęć w formie konsultacji mogą korzystać wyłącznie uczniowie zdrowi, bez objawów choroby zakaźnej COVID - 19.
        6. W przypadku wątpliwości możliwe jest dokonanie pomiaru temperatury przy pomocy termometru bezdotykowego (by dokonać pomiaru temperatury ciała ucznia należy uzyskać zgodę rodziców lub opiekunów, jednak w przypadku niewyrażenia takiej zgody szkoła zastrzega sobie możliwość nieprzyjęcia ucznia na zajęcia).
        7. W przypadku podejrzenia, że uczeń nie jest zdrowy, nauczyciel informuje dyrektora, który podejmuje ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia ucznia na konsultacje w danym dniu.
        8. Nauczyciele regularnie przypominają rodzicom i uczniom o możliwości przychodzenia do szkoły na konsultacje wyłącznie przez uczniów zdrowych, a także o nieprzychodzeniu do szkoły przez uczniów, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji –
          w takim przypadku uczeń nie powinien uczęszczać na konsultacje.
        9. Uczeń przychodzi do szkoły o podanej przez nauczyciela godzinie. Podczas wchodzenia na teren placówki uczniowie przestrzegają zasad dystansu – min. 2 m odstępu między osobami.
        10. Ogranicza się przebywanie w placówce osób z zewnątrz.
        11. Przy wejściu do szkoły znajduje się płyn do dezynfekcji rąk (wraz z informacją
          o obligatoryjnym dezynfekowaniu rąk przez osoby wchodzące do szkoły), z którego obowiązana jest skorzystać każda osoba wchodząca do szkoły. Pracownicy obsługi regularnie sprawdzają stan pojemnika z płynem i uzupełniają go w razie potrzeby.
        12. Dyrektor wyznacza pracownika administracji/obsługi, jako osobę odpowiedzialną za koordynowanie wchodzących i wychodzących z budynku szkoły uczniów. Należy upewnić się, że uczniowie dokonali dezynfekcji rąk przed wejściem na konsultację.
        13. Konsultacje odbywają się według harmonogramu opracowanego przez dyrektora wraz
          z nauczycielami i przekazywanego uczniom i rodzicom za pośrednictwem dziennika elektronicznego.

         

        § 2

        Sposób organizowania konsultacji

         

        1. Nauczyciel prowadzący konsultacje powinien zadbać, aby w grupie nie przebywało jednocześnie więcej niż 12 uczniów (w uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego, możliwe jest zwiększenie liczebności dzieci, nie więcej niż o 2).
        2. Minimalna przestrzeń przeznaczona do organizacji zajęć w sali nie może być mniejsza niż 4 m² na 1 osobę (uczniów i nauczycieli). Powierzchnię każdej sali wylicza się
          z uwzględnieniem mebli oraz innych sprzętów znajdujących się w niej.
        3. Uczeń zobowiązany jest do utrzymania dystansu min. 2 m między sobą
          a przebywającymi na terenie szkoły pracownikami, uczniami.
        4. Nauczyciel prowadzący konsultacje powinien wyznaczyć jedną, stałą salę, w której odbywają się zajęcia z tą samą grupą.
        5. W trakcie konsultacji odległości między poszczególnymi uczniami nie powinny wynosić mniej niż 1,5 m (przy jednym stoliku może siedzieć tylko jeden uczeń).
        6. Uczniowie powinni posiadać własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć powinny znajdować się na stoliku szkolnym ucznia lub w tornistrze. Należy dopilnować aby uczniowie nie wymieniali się przyborami szkolnymi między sobą. W przypadku gdy uczeń zgłasza brak w przyborach szkolnych, powinien on zostać uzupełniony za pośrednictwem nauczyciela prowadzącego zajęcia, który powinien dostarczyć wcześniej zdezynfekowane przybory.
        7. Należy dopilnować aby uczniowie nie przynosili do szkoły zbędnych przedmiotów (nie służących prowadzonym konsultacjom).
        8. Nauczyciele powinni uświadomić uczniom, by ograniczyli aktywność sprzyjającą bliskiemu kontaktowi między nimi.
        9. Sale, w których organizowane są konsultacje z uczniami, powinny być wietrzone przez nauczyciela sprawującego opiekę nad daną grupą, co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie konsultacji.
        10. Nauczyciel prowadzący zajęcia z uczniami powinien organizować przerwę ze swoją grupą w odstępach czasowych adekwatnych do potrzeb uczniów, jednak nie rzadziej niż co 45 min. Grupa powinna spędzać przerwy pod nadzorem nauczyciela sprawującego nad nią opiekę. W przypadku gdy nauczyciel jest zmuszony zostawić na chwilę uczniów, powinien poprosić o zastępstwo innego pracownika szkoły.
        11. Rodzic zobowiązuje się do regularnego przypominania dziecku o podstawowych  zasadach higieny m.in. o unikaniu dotykania oczu, nosa i ust, częstym myciu rąk wodą z mydłem oraz zwracaniu uwagi na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.

        § 3

        Podejmowanie czynności higieniczno - sanitarnych

        1. Zobowiązuje się pracowników obsługi do regularnego dokonywania prac porządkowych,
          w tym szczególnie czyszczenia ciągów komunikacyjnych, pomieszczeń w których odbywają się konsultacje, a także dezynfekowania co 3 godz. toalet i powierzchni dotykowych: poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach a także klawiatur komputerowych. Przeprowadzenie prac porządkowych należy odnotować w harmonogramie prac porządkowych na dany dzień.
        2. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak, aby uczniowie
          i pracownicy szkoły nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
        3. Pracownicy szkoły powinni regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz powinni dopilnować, aby robili to uczniowie – szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza oraz po skorzystaniu z toalety.
        4. W szkole nie ma obowiązku zakrywania ust i nosa – zarówno przez uczniów, jak
          i nauczycieli. Nie ma jednak przeszkód, aby korzystać z takiej formy zabezpieczenia.
        5. Pracownicy obsługi dbają, aby w pomieszczeniach higieniczno - sanitarnych znajdowały się plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje.
        6. Pracownicy z objawami choroby obowiązani są skorzystać z opieki medycznej i powinni unikać przychodzenia do pracy.
        7. Wszyscy pracownicy szkoły muszą być zaopatrzeni w indywidualne środki ochrony osobistej – jednorazowe rękawiczki, osłonę na usta i nos, a także są zobowiązani do korzystania z nich w razie potrzeby.

        § 4

        Kontakt z osobami trzecimi

        1. Do odwołania należy ograniczyć bezpośredni kontakt z osobami trzecimi do niezbędnego minimum.
        2. W przypadku konieczności bezpośredniego kontaktu z osobą trzecią pracownik szkoły powinien pamiętać o konieczności zachowania, w miarę możliwości, odległości co najmniej
          2 m, a także o skorzystaniu ze środków ochrony osobistej – rękawiczek oraz maseczki ochronnej lub przyłbicy. Osoby trzecie nie powinny mieć bezpośredniego kontaktu z uczniami.
        3. Przebywanie osób spoza szkoły w budynku może mieć miejsce wyłącznie w wyznaczonym do tego obszarze wyłącznie pod warunkiem korzystania ze środków ochrony osobistej (dezynfekcja rąk lub rękawiczki, osłona ust i nosa).
        4. Po każdym kontakcie z osobami trzecimi należy dezynfekować ręce, zwłaszcza, jeżeli taka osoba wykazywała objawy chorobowe. W przypadku stosowania rękawiczek powinny być one często zmieniane. Należy unikać dotykania twarzy i oczu w trakcie noszenia rękawiczek.

         

        § 5

        Pozostałe regulacje

        1. Informacje organizacyjne dotyczące zapobiegania i przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19 będą przekazywane rodzicom przez wiadomości za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
        2. Na tablicy informacyjnej znajdują się aktualne numery telefonów do: organu prowadzącego, kuratora oświaty, stacji sanitarno - epidemiologicznej oraz służb medycznych, z którymi należy się kontaktować w przypadku stwierdzenia u osób przebywających w szkole objawów chorobowych.
        3. Z treścią niniejszej procedury zaznajamia się pracowników szkoły, rodziców i opiekunów prawnych uczniów, a także, w niezbędnym zakresie, samych uczniów.

        Załącznik Nr 1

        do Procedury bezpieczeństwa podczas konsultacji
        na terenie szkoły w okresie pandemii COVID-19

        Świnoujście, dn. ……………………

        ………………………………………………………

            (Imię i nazwisko rodziców/ prawnych opiekunów)

         

        DEKLARACJA RODZICA

        Ja niżej podpisana/podpisany oświadczam, że:

        • Zapoznałem/łam się z treścią Procedury bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej Nr 2 w Świnoujściu w związku z koniecznością stosowania podwyższonego reżimu sanitarnego, związanego ze stanem epidemicznym w kraju.

         

        …….……………………….………………………………………..

        (podpis rodziców/prawnych opiekunów)

         

        • Zobowiązuję się bezwzględnie przestrzegać Procedurę bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej Nr 2 w Świnoujściu w związku z koniecznością stosowania podwyższonego reżimu sanitarnego, związanego ze stanem epidemicznym w kraju.

         

        …….……………………….………………………………………..

        (podpis rodziców/prawnych opiekunów)

        • Wyrażam zgodę na pomiar temperatury ciała, jeżeli zaistnieje taka konieczność,
          w przypadku wystąpienia niepokojących objawów.

        …….……………………….………………………………………..

        (podpis rodziców/prawnych opiekunów)

        • Zobowiązuję się do poinformowania dyrektora placówki o wszelkich zmianach
          w sytuacji zdrowotnej odnośnie wirusa COVID - 19 w moim najbliższym otoczeniu

         

        …….……………………….………………………………………..

        (podpis rodziców/prawnych opiekunów)

         

         

        • Oświadczam, że jestem w pełni świadoma/y, że pomimo zachowania przez Szkołę Podstawową Nr 2 w Świnoujściu wszelkich standardów i wytycznych sanitarnych, istnieje ewentualne ryzyko zakażenia mojego dziecka, jak i członków mojej rodziny oraz osób najbliższych koronawirusem (COVID - 19) w związku z posłaniem mojego dziecka do szkoły.

         

        …….……………………….………………………………………..

        (podpis rodziców/prawnych opiekunów)

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

        Załącznik Nr 2

        do Procedury bezpieczeństwa podczas konsultacji
        na terenie szkoły w okresie pandemii COVID-19

         

        Świnoujście dn. …………………….

         

        ………………………………………………………

        (Imię i nazwisko pracownika)

         

        OŚWIADCZENIE PRACOWNIKA

        Ja niżej podpisana/podpisany oświadczam, że:

         

        • Zapoznałem/łam się z treścią Procedury bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej Nr 2 w Świnoujściu w związku z koniecznością stosowania podwyższonego reżimu sanitarnego, związanego ze stanem epidemicznym w kraju

         

        …….……………………….………………………………………..

        (podpis pracownika)

         

        • Zobowiązuję się bezwzględnie przestrzegać postanowień Procedury bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej Nr 2 w Świnojuściu, w związku z koniecznością stosowania podwyższonego reżimu sanitarnego, związanego ze stanem epidemicznym w kraju.

         

        …….……………………….………………………………………..

        (podpis pracownika)

        • Zobowiązuję się do poinformowania dyrektora placówki o wszelkich zmianach
          w sytuacji zdrowotnej odnośnie wirusa COVID - 19 w moim najbliższym otoczeniu

         

        …….……………………….………………………………………..

        (podpis pracownika)

      • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 2 Im. Majora Henryka Sucharskiego w Świnoujściu
      • Tel./Fax: 091-321 52 32 kom.727712558
      • 72-602 Świnoujście ul. Białoruska 2 Poland
      • pedagogszkolanr2@gmail.com kom. 727 797 161
  • Galeria zdjęć

      brak danych
  • liczba odwiedzin: 32393